Saturday 12 October 2013

Peranan Vitamin C dan Zinc Complex Terhadap Imuniti anda

Sistem imuniti adalah satu mekanisme perlindungan yang sangat menakjubkan di mana ia berfungsi untuk mempertahankan badan kita terhadap serangan bakteria, virus, racun, dan parasit.


Bagaimana Vitamin C dan Zinc Complex sangat membantu dalam perlindungan kepada imun sistem saya?

Seperti mana yang kita ketahui, Vitamin C sangat membantu dalam menggalakkan sistem imun yang sihat.
Ia juga penting dalam menyokong pertumbuhan badan kita dan membaiki tisu, termasuk saluran darah. Ia juga berfungsi sebagai antioksidan yang mana vitamin C membantu untuk melindungi badan daripada kerosakan radikal bebas dan mengekalkan fungsi yang betul sistem imun. Vitamin C juga memainkan peranan penting dalam mencegah jangkitan respirotari.

Manakala Zinc Complex pula dipercayai menjadi remedi pada selsema, di mana dapat menghalang replikasi virus selesema - rhinovirus

Pengambilan harian Zinc Complex dalam 10 mg ke 30 mg menjadi satu terapi yang penting untuk merawat cirit-birit berjangkit, malaria dan radang paru-paru kanak-kanak. 
Ujian yang telah dijalankan juga telah membuktikan bahawa pengambilan 1gram vitamin c dan 30 mg zink boleh mengurangkan gejala jangkitan saluran pernafasan termasuk selesema.

Kedua-dua vitamin C dan Zinc Complex sangat menyokong sistem imun dan memberikan perlindungan radikal bebas antioksidan dalaman mahupun luaran. 
Walaupun begitu, keberadaan Vitamin C dalam dalam plasma akan menurun secara mendadak diakibatkan oleh jangkitan dan tekanan. Oleh itu, pengambilan yang Vitamin C dan Zinc Complex yang mencukupi adalah penting untuk imuniti badan kita.


Selsema

Virus yang kebanyakan kita tahu tentang adalah virus selsema. Walaupun lebih daripada 200 virus yang menyebabkan selsema biasa, rhinovirus adalah punca yang paling biasa, dan ia amat mudah berjangkit.

Virus selsema memasuki badan melalui mulut atau hidung, tetapi kemungkinan juga kita mempunyai "tangan" dalam penyakit kita sendiri. Virus ini boleh merebak melalui titisan di udara apabila seseorang yang sakit batuk, bersin atau bercakap. Tetapi ia juga merebak melalui sentuhan tangan-ke-tangan dengan seseorang yang mempunyai selsema atau dengan menggunakan objek yang dikongsi, seperti perkakas dapur, tuala, mainan atau telefon. Perbuatan menyentuh mata, hidung atau mulut selepas menyentuh si pesakit (pembawa selsema) akan mendedahkan kita kepada serangan virus ini.

Kajian ke atas beberapa pesakit selsema mengatakan bahawa pengambilan 1000mg Vitamin C dan 10mg Zinc Complex adalah sangat membantu dalam mengurangkan gejala selsema ini.


                  Vitamin C SR - RM 92.50                                                                                                            Zinc Complex - RM 33.75 
                                                                            


Cadangan Set tambahan : Vivix, Nutriferon, Garlic complex, Peppermint Ginger
                                       (Hubungi Megi untuk Konsultansi percuma)


Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:

Megi | ID: 971669 | Call/SMS 0169571850

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home